Agencja badawcza – wybierz najlepszą na rynku

 

W branży market research działają firmy badawcze z różnym doświadczeniem i zakresem usług, jednak każda z nich stara się nas przekonać o tym, że jest najlepsza na tle konkurencji. Jak się jednak okazuje, nie jest tak łatwo znaleźć rzetelną agencję badawczą. Na jakie elementy należy zatem zwracać uwagę, aby zainwestowane pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto, lecz przyniosły realnej korzyści biznesowe? Odpowiedź na to pytanie uzyskasz zapoznając się z treścią poniższego artykułu.

 

Firmy badawcze, którym warto zaufać

 

Przede wszystkim warto abyś zdawał sobie sprawę z faktu, iż realizacja pomiarów badawczych w sposób profesjonalny wymaga dużego doświadczenia oraz wysokich kwalifikacji po stronie członków zespołu badawczego. Dowiedz się zatem w pierwszej kolejności, od jak długiego czasu agencja badawcza działa już na rynku. Najlepiej aby mogła ona pochwalić się co najmniej 10-letnim stażem. Sprawdź także informacje odnośnie ukończonych studiów przez pracowników takiej firmy. Czy zatrudnia ona posiadających wykształcenie akademickie socjologów, marketingowców, statystyków i ekonomistów? Jeżeli nie, wówczas trudno przypuszczać aby była w stanie spełnić rygorystyczne kryteria metodologiczne.

 

Dobrze jest bardzo dokładnie przyjrzeć się stronie internetowej agencji badawczej. Przede wszystkim warta uwagi jest zakładka „O nas”, a także opisy realizacji dotychczasowych projektów. Jeżeli firma badawcza jest w stanie pochwalić się takimi informacjami, będzie to zapewne świadczyło o jej profesjonalizmie.

 

Jak dokonać ostatecznego wyboru?

 

Wstępna selekcja agencji działających na rynku nie jest jednak wystarczająca. Firma taka powinna w następnej kolejności zaprezentować założenia metodologiczne – wielkość i rozkład próby badawczej, wykorzystywane metody i techniki badawcze, a także sposoby monitoringu i kontroli dokonywanych pomiarów. Istotna jest także kwestia pytań badawczych oraz ich logiczne powiązanie z wybranymi technikami analitycznymi.

 

W żadnym wypadku nie wierz firmie badawczej na słowo. Zażądaj zaprezentowania dokumentów świadczących o doświadczeniu i kompetencjach. Sprawdź także, czy agencja badawcza posiada własny NIP oraz KRS. W przeciwnym razie możesz mieć bowiem do czynienia z amatorami, którzy jedynie promują się jako profesjonalna firma.

 

Podsumowanie

 

Przed zleceniem realizacji projektu badawczego koniecznie zwróć zatem uwagę na przedstawione w artykule aspekty. Tylko wówczas będziesz mógł być pewien, że uzyskane wnioski z badania będą faktycznie mogły przełożyć się na wzrost zysków Twojego przedsiębiorstwa. 

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.