Jak właściwie określić swoją pozycję rynkową?

Zwracając uwagę na kwestie związane z właściwym określaniem potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw, a także biorąc pod uwagę pojawiające się nowe oczekiwania warto poświęcić więcej uwagi aspektom związanym z zyskiwaniem wiedzy i świadomości tak na temat dotychczas podejmowanych działań, jak i oczekiwań, które są nabudowane względem prowadzonej działalności. W celu właściwego rozpoznania własnej pozycji przeprowadza się badania rynku.

 

Otrzymane wyniki należy właściwe zastosować

Należy mieć jednak na uwadze nie tylko same cele procesu badawczego, ale także zastosowanie otrzymanych wyników. Otrzymane informacje w procesie badań rynku można wykorzystać przy okazji:

  • budowania strategii rozwojowej;
  • tworzenia alternatywnych rozwiązań;
  • pozyskiwaniu nowych klientów;
  • umacniania swojej pozycji na rynku.

 

Wszystkie te sytuacje wymagają właściwie dobranych działań, które będą wspierały tak oczekiwania klientów, jak i misję firmy.

 

Zrozumieć swoją sytuację to znaczy dobrze ją zobaczyć

Zwracając uwagę na szczególną dynamikę rynku należy podkreślić, iż otrzymane wyniki powinny zostać poddane szczegółowej analizie, która:

  • pozwoli spojrzeć na sprawę z nowej perspektywy;
  • będzie źródłem nowych informacji;
  • pozwoli na zobrazowanie aktualnej pozycji firmy.

 

Obiektywnie znaczy tyle, co poprawnie

Właściwe określenie swojej pozycji na rynku pozwala na efektywne zarządzanie posiadanymi zasobami w taki sposób, aby aktualną pozycję umacniać lub poprawić. W celu skutecznego wykorzystania pozyskanych wyników należy dokonać:

  • obiektywnej oceny swoich działań;
  • poddania posiadanej dotąd pewności w wątpliwość.

 

Spojrzenie na zajmowaną przez siebie pozycję z dystansu pozwala na dostrzeżenie wiedzy, która dotychczas była nieosiągalna. Jako że badania rynku zakładają rozwój to także powinny one wpłynąć na to, w jaki sposób postrzega się swoją pozycję względem całego systemu rynkowego.

 

Budowanie przyszłości zaczyna się od myśli

Dystans jest postawą, która pozwala na zobaczenie siebie z oddali. W kontekście zrozumienia otrzymanych informacji w procesie badawczym jest to na tyle ważne, iż pozwala na zobaczenie swoich działań z pewnej perspektyw, co w naturalny sposób:

  • poszerza dotychczasowy punkt widzenia;
  • umożliwia zwrócenie uwagi na rzeczy dotąd niezauważone;
  • pozwala na zrozumienie innych punktów patrzenia.

 

Pojęcie dystansu w świetle badań rynku powinno stanowić jedno z głównym zagadnień, gdyż tylko przyjęcie takie postawy umożliwia rzetelne przyglądanie się i przeglądanie w swojej sytuacji w kontekście otrzymanych informacji. Gdyż wyniki badań to jedno, a to co z nimi zrobimy to drugie.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.