Badania satysfakcji pracowników

Dobrze prosperująca firma to przede wszystkim zespół ludzi wspólnie wypracowujących swój sukces. Aby współpraca była jak najlepsza, pozbawiona konfliktów i większych problemów istotna jest dobra komunikacja między współpracownikami. W przypadku małej działalności mieszczącej się w kilku pomieszczeniach sprawa jest prosta i może zamknąć się w kilku rozmowach – co jednak mają zrobić przedsiębiorstwa zatrudniające kilkadziesiąt czy kilkaset osób? Poręcznym narzędziem w tym przypadku może okazać się przeprowadzone przez wyspecjalizowany zewnętrzny podmiot badanie satysfakcji pracowników.

 

Zakres badania

Profesjonalne projekty badawcze zakładają kompleksowość usług i ścisłą współpracę z klientem. Bada się nie tylko odczuwaną przez pracowników satysfakcję, ale również związki ich kompetencji z zaangażowaniem. Sprawdza się potrzeby szkoleniowe oraz diagnozuje potencjał i predyspozycje pracownicze. Wszystkie te rzeczy mogą wpłynąć na wydajność pracy i ostatecznie przełożą się na wyniki i sukcesy firmy. Warto zadbać o komplementarną współpracę pracowników, tak żeby uzupełniali się wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniami. Dobrze zgrany zespół generuje korzyści zarówno pracodawcom jak i samym sobie. Warto też pamiętać o niematerialnym wymiarze współpracy i korzyściach, które dopiero z czasem odsłaniają swój pełny potencjał. Doskonale współgrająca drużyna staje się z czasem wizytówką firmy i w naturalny sposób wpływa na jej korzystny wizerunek.

 

Zaangażowanie

Stopień kreatywności w poszukiwaniu rozwiązań budowania sukcesu firmy zależy bezpośrednio od zaangażowania w pracę. Badania satysfakcji pracowników skupiają się na diagnozach stosunków interpersonalnych, relacji z podwładnymi i przełożonymi oraz na komunikacji w organizacji. Zwracają również uwagę na możliwości rozwoju i awansu oraz weryfikują systemy wynagradzania i premiowania. Pomagają w aplikacji nowych skutecznych sposobów hierarchizacji czy podziału obowiązków oraz w wytworzeniu spersonalizowanych systemów awansowania.

 

Potrzeby szkoleniowe

Bardzo ważne jest uzupełnianie luk kompetencyjnych personelu pracowniczego oraz dbanie o jego rozwój. Tutaj istotna jest ścisła współpraca badawcza w celu sprofilowania odpowiednich grup. W każdej firmie istnieją działy wymagające od pracowników bieżącej aktualizacji umiejętności i wiedzy. Istotne jest stworzenie spójnego planu wprowadzanych zmian – z tego względu w przypadku potrzeb szkoleniowych zaleca się zastosowanie mieszanych metod w dokonywanych pomiarach. Profesjonalnie przeprowadzone badanie pomoże z pewnością uniknąć zbędnych wydatków i nietrafionych decyzji w sferze szkoleń.

 

Techniki badawcze

Dobranie odpowiednich metod pomiaru uwzględniających specyfikę przedsiębiorstwa jest podstawą. Można w tym celu wykorzystać zarówno metody analogowe, jak i elektroniczne – w standardach PAPI (papierowe kwestionariusze satysfakcji umieszczane w zamkniętej urnie), CAWI (z użyciem źródeł internetowych) czy CAPI (z użyciem dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne). Profesjonalnie opracowane przez specjalistów kwestionariusze badawcze gwarantują zapewnienie respondentom anonimowości oraz są zgodne z najwyższymi standardami czytelności i przejrzystości, tak by maksymalnie uszanować czas biorących udział w badaniu. Wskazane metody na życzenie klienta można połączyć w ramach odpowiedniej metodologii, opracowywanej indywidualnie dla każdego przedsiębiorstwa na wstępie realizacji projektu.

 

Współpraca

Podobnie jak w przypadku zespołu pracowników, między klientem a podmiotem przeprowadzającym badania musi istnieć ścisła współpraca. W przypadku badania satysfakcji pracowników stawia się na spersonalizowane i na bieżąco konsultowane projekty, w celu jak najlepszego dopasowania przyszłych rozwiązań do możliwości i potrzeb firmy. Każde działanie zespołu badawczego wymaga weryfikacji przez klienta – dopiero przy jego akceptacji i wypracowanym tą drogą zaufaniu można mówić o sukcesie badawczym, a sugerowane zmiany mają możliwość zostać wprowadzone w życie i przyczynić się do podniesienia firmowych standardów na stałe.

 

Tagi

badanie opinii metody badawcze badanie satysfakcji klienta badanie zadowolenia klienta badanie opinii konsumenta narzędzia badawcze analizy badawcze analizy statystyczne metody analityczne badanie statystyczne badanie rynku
ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.