Badania świadomości marki

 

Jeśli zależy nam na tym, aby nasza firma była rozpoznawalna, musimy ją odpowiednio promować. Nie każda kampania promocyjna spełnia jednak stawiane jej cele, a niektóre są nam w stanie przynieść znacznie więcej strat niż korzyści. Jeśli chcemy uniknąć rozczarowania, powinniśmy zorientować się, do jakiego stopnia marka, którą promujemy, jest rozpoznawana przez klientów. Pomóc mogą nam w tym badania świadomości marki

 

 

Jak wykonuje się badania świadomości marki?

 

Dobra firma badawcza, a tylko takiej powinno się zlecać wykonanie oceny świadomości marki, może przeprowadzić tego rodzaju analizę na kilka sposobów. Zazwyczaj pracownicy agencji badawczej wykorzystują w tym celu metodę CATI, a więc drogę wywiadów telefonicznych, zastosowanie znajduje jednak również metoda PAPI będąca tak zwanym wywiadem papierowym oraz metoda CAVI wykorzystująca możliwości Internetu.

 

W dobrej firmie badawczej można liczyć nie tylko na znajomość i zastosowanie każdej z wymienionych metod, ale również na ich dostosowanie do potrzeb klienta. Istnieją kryteria uzasadniające wybór każdej z nich, zawsze jednak decydujące znaczenie powinny mieć indywidualne potrzeby klienta i dążenie do tego, aby wyniki badań były jak najbardziej miarodajne.

 

W jakim celu wykonuje się badania znajomości marki?

 

Badania świadomości marki, jakie oferuje dziś agencja badawcza, można podzielić na kilka grup. Na pierwszy plan wysuwają się te, które oceniają świadomość spontaniczną, pozwalają bowiem na uzyskanie odpowiedzi na pytanie o to, jaki procent ankietowanych rozpoznaje markę nawet bez pomocy ankietera. Cenną informacją jest też ta, która dotyczy świadomości wspomaganej.

Wiedza o świadomości marki może być wykorzystywana w różnych celach, ankieterzy koncentrują się więc również na tak zwanej świadomości TCM. W tym przypadku przedmiotem analizy jest ten procent ankietowanych, który jest w stanie wskazać określoną markę jako pierwszą w danej grupie, mówi więc o niej bez zastanowienia, odruchowo.

 

Dlaczego warto stawiać na profesjonalizm?

 

Badania świadomości marki mają ogromne znaczenie dla strategii marketingowej firmy. Pozwalają nie tylko na jej budowanie, ale również na dostosowywanie jej do potrzeb klientów. Nic więc dziwnego, że mamy do czynienia z analizą, od której powodzenia zależy bardzo wiele. Wybór agencji badawczej ma w związku z tym ogromne znaczenie, jej ewentualna nierzetelność jest bowiem w stanie nie tylko przyczynić się do zafałszowania wyników badania, ale i samej kampanii reklamowej.

Na szczęście, na rynku jest wiele podmiotów, które są w stanie spełnić oczekiwania klientów. Należy do nich między innymi firma badawcza Biostat®

Tagi

badania znajomości marki świadomość marki badania świadomości marki
ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.