Opinia planem na rozwój

Starając się zachować wysoki poziom zadowolenia klientów należy zwrócić uwagę na ich opinię, która umożliwia podejmowanie skutecznych działań w odpowiedzi na rzeczywiste oczekiwania i wymagania konsumentów. Badania opinii klientów pozwalają na zrozumienie konsumenckich decyzji oraz prognozowanie wydarzeń. Są także świetnym źródłem informacji na temat tego, co należy zrobić, aby poprawić swoją pozycję na rynku.

                        

Badanie dające więcej niż opinię

W kontekście zadowolenia bardzo ważna jest spełnianie oczekiwań klientów względem danego produktu czy usługi. Mówiąc natomiast o opinii należy podkreślić, iż rozpoznanie jej może wpływać na  podejmowane kroki w takich działaniach jak:

  • świadomość marki;
  • jakość obsługi (telefonicznej, elektronicznej, tradycyjnej);
  • wizerunek marki.

Jednak przede wszystkim badanie opinii klientów pozwala na zapoznanie się z oceną konsumentów na temat oferowanych produktów i usług.

 

Jakość tkwi w szczegółach

Zwracając uwagę na to, iż informacje pozyskane w toku badania mogą zostać wykorzystane w różny sposób to należy we właściwy sposób określić cel procesu badawczego. Pozwoli to na:

  • uporządkowanie podejmowanych działań;
  • skoncentrowanie się na najważniejszych kwestiach z perspektywy celu;
  • efektywne wykorzystanie wyników badania.

Dbając o wysoką jakość przeprowadzanego badania należy zdać sobie sprawę jak ważne są takie elementy jak ustalanie celu, dobór reprezentatywnej próby badawczej czy wybranie narzędzie badawczego. Wszystkie czynności podejmowane w toku badania wpływają na osiągnięty ostatecznie wynik.

 

Opinia nie skupia się tylko na teraz

Ustalając strategie rozwojowe bardzo ważne jest, aby wziąć pod uwagę nowe możliwości rozwoju, ale także zwrócić uwagę na mogące wystąpić zagrożenia. Regularne badania opinii klientów powalają właśnie te niebezpieczeństwa wyłapać i wyeliminować. Tym samym można powiedzieć, iż opinia konsumentów może posłużyć jako:

  • źródło informacji na temat proponowanych usług/produktów;
  • wskazówka do wprowadzenia nowych udoskonaleń;
  • element konieczny do budowania pozytywnego wizerunku;
  • czynnik wspierający dobre relacje z klientami.

 

Kontrola pozwala zarządzać sukcesem

Znając znaczenie opinii na wybory konsumentów można we właściwy sposób ją pozyskiwać i wykorzystywać w działaniach rozwojowych. Jednak biorąc pod uwagę zmienność preferencji oraz potrzeb odbiorców rynku należy pamiętać, iż badanie opinii klientów powinno być przeprowadzane systematycznie. Da to możliwość prognozowania zmian oraz monitorowania efektów prowadzonych działań.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.