Jak wybrać firmę badawczą?

 

Pod pojęciem dobra firma badawcza kryją się takie słowa jak profesjonalizm, rzetelność, wiarygodność, doświadczenie. Zwrócenie uwagi na wymienione cechy pozwala na uzyskanie danych, które będą służyć poprawie jakości świadczonych usług oraz ogólnej kondycji firmy.

 

Jak wybrać?

Dobre firmy badawcze cechują się takimi atrybutami jak:

  • - kilkuletnie doświadczenie;
  • - zaplecze specjalistów z różnych dziedzin;
  • - profesjonalna metodologia badawcza;
  • - fachowe zaplecze programowe;
  • - własne sale służące do przeprowadzania badań.

Należy pamiętać, że otrzymane wnioski i rekomendacje w procesie badawczym zależą od tego, w jaki sposób zostanie przeprowadzony sam proces. Stąd też pojawia się potrzeba wybrania takiej firmy, która w najlepszy sposób będzie potrafiła przeprowadzić badanie.

 

Zaczynając od podstaw…

Dobra firma badawcza odpowiedzialna jest za przygotowanie metodologii, czyli założeń projektu badawczego oraz planu jego wykonania, co umożliwi przeprowadzenie rzetelnego badania. Doświadczenie nabyte w dziedzinie przeprowadzania procesów badawczy pozwala na dobranie metod najbardziej efektywnych oraz zastosowanie takich narzędzi, które pozwolą na pozyskanie danych, jak i wniosków wyczerpujących temat. Wiarygodność firmy można sprawdzić poprzez zapoznanie się z kim i z jakim skutkiem współpracowała.

 

Zwróć uwagę na wyposażenie i zasoby firmy

Firma, która ma przeprowadzić badania cieszące się pozytywnym oddźwiękiem powinna ponadto dysponować:

  • - własną salą fokusową;
  • - swoim studiem do badań ankietowych CATI;
  • - siecią ankieterów;
  • - siecią tajemniczych klientów;
  • - aplikacjami służącymi do przeprowadzania badań;
  • - aplikacjami dedykowanymi zrealizowaniu testów statystycznych na pozyskanych danych.

 

Działać tak, aby dowiedzieć się wiele

Dobre firmy badawcze posiadają wielu specjalistów z różnych dziedzin, co pozwala na przeprowadzanie wiarygodnych badań na różnych obszarach. Do specjalistów tych zalicza się: statystyków, matematyków, ekspertów data mining, programistów, socjologów, ekonomistów, marketingowców. Dodatkowym atutem będzie zastosowanie:

  • - systemów badawczych w modelu OnCloud lub Software as a Service, co umożliwia samodzielne przeprowadzenie cyklicznego badania;
  • - paneli badawczych zapewniających dotarcie do każdego odbiorcy;
  • - nowych technik badawczych.

Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki należy pamiętać, że dobra firma badawcza to ta, która potrafi w pełni odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby rynku i dostosować tak swoje narzędzia badawcze, aby za ich pomocą móc pozyskać maksymalną ilość informacji potrzebnych dla dalszego wzrostu.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.