Rosnący potencjał metody CAWI w czasach kryzysu

Rosnący potencjał metody CAWI w czasach kryzysu

 

Pandemia COVID-19 wpłynęła na większość branż, również na tę związaną z przeprowadzaniem różnego rodzaju badań i analiz. Okazuje się, że znaczny wzrost w tym czasie zanotowała metoda CAWI, czyli ankiet wspieranych internetowo. Dlaczego ma ona tak duży potencjał i z jakich przyczyn stanowi obecnie doskonałe narzędzie do badania różnego rodzaju zjawisk?

 

Badania w dobie izolacji społecznej

W związku z izolacją społeczną spowodowaną pandemią COVID-19, zdecydowana większość projektów badawczych w terenie musiała być albo zawieszona, albo przynajmniej częściowo zdigitalizowana. Rozwiązaniem w tym przypadku stała się metoda CAWI, czyli wywiadów wspomaganych komputerowo. Ich potencjał nie dziwi, bowiem z Internetu w Polsce korzysta prawie 28 mln Polek i Polaków, a liczba ta stale wzrasta.

Są to również osoby zrzeszone na różnego rodzaju platformach badawczych, które zajmują się udzielaniem odpowiedzi na ankiety CAWI, również w celu osiągnięcia zarobku wypłacanego po zebraniu określonej liczby punktów za wypełnianie takich ankiet.

Jednym z takich paneli badawczych jest Badanie-Opinii.pl, na którym zarejestrowanych jest ponad 150 tys. osób. Jego głównym atutem jest to, że ankietowani zostali podzieleni według szeregu bardzo precyzyjnych kryteriów obejmujących również sposoby spędzania wolnego czasu, zainteresowania czy sytuację zawodową. Dzięki temu zlecający ankietę CAWI mogą bardzo dokładnie określić, do kogo ma ona trafić.

 

Szybkość i duża dostępność

W przeciwieństwie do wielu innych metod, CAWI pozwala również na bardzo szybkie uzyskanie odpowiedzi na zadane pytania. Dodatkowo technika ta wyróżnia się dużą dostępnością, dzięki czemu na realizację mogą pozwolić sobie mniejsze przedsiębiorstwa z ograniczonymi budżetami.

W przypadku platformy Badanie-Opinii.pl koszt realizacji rozpoczyna się od zaledwie kilku złotych, dlatego korzystają z niej podmioty, które jeszcze kilkanaście lat temu nie mogłyby wykorzystać wszystkich zalet badań CAWI.

 

Trudny czas, czyli dobry moment na zadawanie pytań

W dobie kryzysu wywołanego pandemią, bez wiarygodnych danych o konsumentach oraz ich zachowaniach nawet najlepsi marketingowcy nie będą w stanie wiele zdziałać. Informacje te można jednak szybko uzyskać właśnie dzięki wspomaganym internetowo ankietom CAWI, których przeprowadzanie jest na tyle łatwe, że poradzą sobie z tym również laicy.

Oczywiście w razie potrzeby, można również realizację CAWI zlecić w całości, np. do Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Jego eksperci zajmą się zarówno postawieniem hipotez badawczych, jak i przygotowaniem kwestionariuszy oraz raportów z takiego badania. Jest to rozwiązanie najbardziej dogodne, które również cechuje się szybkim czasem realizacji, do zaledwie kilku dni.

Jak widać metoda CAWI w dobie kryzysu to potężne narzędzie, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą uzyskać szereg istotnych oraz przede wszystkim wiarygodnych informacji na temat swojej działalności.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.