Ankiety CAWI – narzędzie służące do badania świadomości marki

 

Ankiety CAWI dotyczące badania świadomości marki dają przedsiębiorcom wiele informacji na temat swojej firmy. Dzięki nim właściciele przedsiębiorstw mogą dowiedzieć, jak ich organizacja jest postrzegana przez pewne grupy osób. Co warto wiedzieć o przeprowadzaniu ankiet CAWI, których tematem jest sprawdzenie świadomości marki wśród społeczeństwa?

 

Do czego prowadzą badania świadomości marki?

Możesz stworzyć strategię marketingową w oparciu o informacje zwrotne, jakie klient przekaże na temat świadomości marki. Jest to plan długoterminowy, a nowy pomysł na markę powinien być powoli przekazywany klientom w postaci reklam, treści, logo, typografii i wielu innych czynników. Naleganie na tworzenie natychmiastowych zmian może być negatywne w skutkach dla Twojej marki, ponieważ klienci mogą nie być w stanie zaakceptować nagłych zmian. Poprzez ankiety CAWI możesz sprawdzić, jak bardzo Twoja marka jest rozpoznawalna wśród respondentów, czy też poziom ich zaangażowania w rozwój firmy. Przed wysłaniem ankiety dotyczącej świadomości marki sprawdź, czy właściwie ukierunkowałeś swoją grupę odbiorców oraz odpowiednio dopracuj persony klientów. Pamiętaj także o poprawnym wykorzystaniu kanałów komunikacji, abyś dotarł do odpowiedniej grupy docelowej

 

Wyniki w ankietach

Naleganie na wprowadzenie natychmiastowych zmian może mieć bardzo negatywne skutki dla Twojej marki, ponieważ Twoi klienci mogą nie być w stanie zaakceptować nagłych zmian. Zmiany te mogą wymagać czasu na zastanowienie, ale są warte tego wysiłku. Bądź cierpliwy, jeśli chodzi o wyniki. Możesz przeprowadzać zarówno ankiety offline jak i CAWI. Zdecydowanie łatwiejszym zadaniem jest wysyłanie ankiet CAWI, gdyż istnieje wiele narzędzi służących do przeprowadzania ankiet online. Dzięki takim programom, jak SurvGo™ uzyskane wyniki przeanalizujesz w szybki oraz prosty sposób. Co więcej masz możliwość zastosowania pytań warunkowych, które skracają czas wypełniania ankiety, a także pozytywnie wpływają na koncentrację respondentów i jakość otrzymywanych danych. Polegają one na nie wyświetlaniu pytań, które wykluczają się z udzielonymi odpowiedziami we wcześniejszych pytaniach. Dzięki temu osoby wypełniające badanie CAWI nie są zdezorientowani pytaniami, które ich nie dotyczą. Korzystając z tego narzędzia masz dostęp do wielu form pytań, które z pewnością urozmaicą Twoje badanie, jak:

  • pytania zamknięte jednokrotnego wyboru;
  • pytania zamknięte wielokrotnego wyboru;
  • pytania z sumą punktów do przydzielenia;
  • pytania wykorzystujące skalę;
  • pytania otwarte.

Jeśli wysyłasz swoje ankiety online do klientów i ogółu społeczeństwa, upewnij się, że jest jakiś rodzaj zwrotu dla nich w postaci darmowego produktu, zniżki, czy uaktualnienia. Istnieje wiele marek, które używały skutecznych środków świadomości marki, takich jak tworzenie treści, czy też organizowanie konkursów. Silna świadomość marki pomaga w zwiększyć dochody w krótkim okresie czasu.

Świadomość marki powinna być podstawą, na której opiera się Twoja strategia marketingowa. Im więcej klientów, którzy przypominają sobie o Twojej marce, gdy myślą o produkcie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt. Dlatego bardzo ważne jest, aby przeprowadzać ankiety CAWI, które dostarczą wielu cennych informacji. Pamiętaj także o narzędziach, które ułatwiają realizację ankiet online, jak SurvGo™.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.