6 wskazówek, jak pozyskać więcej respondentów do wypełnienia ankiety

 

Ankiety są jednym z najbardziej efektywnych sposobów zbierania informacji. Jeśli dobrze przeprowadzisz ankietę, możesz uzyskać odpowiednie informacje, aby w firmie były podejmowane odpowiednie działania. Zdobycie większej liczby respondentów ma znaczenie, dlatego warto zapoznać się ze wskazówkami, jak ich pozyskać.

 

Określ, dlaczego respondenci powinni odpowiedzieć na pytania

Kiedy oczekujesz od respondentów odpowiedzi, prosisz ich o poświęcenie czasu, aby Ci pomogli. Z tego powodu, kiedy prosisz o informację zwrotną, powinieneś jasno określić, dlaczego ludzie powinni odpowiedzieć na ankietę, od razu wyjaśniając, co zrobisz z tymi informacjami. We wstępie do ankiety powinieneś wskazać powód, dla którego warto wziąć udział w badaniu oraz w jaki sposób pomoże to Twojej firmie lepiej służyć klientom, co sprawi, że ludzie chętniej wezmą w nim udział.

 

Zarządzaj oczekiwaniami

Na samym początku powiedz respondentom dokładnie, ile czasu powinno im zająć wypełnienie ankiety lub ile pytań zadajesz, aby nie spieszyli się z jej wypełnieniem lub nie rezygnowali w trakcie trwania. Jeśli chcesz, rozważ użycie paska postępu na górze ankiety, aby respondenci widzieli, jakie robią postępy w wypełnianiu badania. Sprawi to, że na bieżąco będą wiedzieli, ile pytań pozostało im do końca.

 

Dostosuj ankietę do odbiorców

Marketerzy wydają się zadawać bardzo suche i proste pytania, prawdopodobnie po to, aby uniknąć wpływania na wyniki ankiety. Pytania nie mają być zabawne, ale powinny pomóc Ci zebrać cenne informacje. Nie oznacza to jednak, że powinny być nudne. Używaj języka i terminów, z którymi respondenci mogą się identyfikować, więc ogranicz akronimy i żargon do minimum. W ten sposób na pewno większość osób wypełniających ankiety zrozumie przekazywaną treść.

 

Zakończ pozytywnie

Kiedy ankieta jest już wypełniona, daj respondentom możliwość podzielenia się tym, czego oczekują. Podziękuj im za czas poświęcony przeznaczony na wypełnienie ankiety i wyjaśnij, jak wiele ich wkład znaczy dla Twojej firmy i jej zdolności do lepszego służenia klientom. Następnie daj możliwość czegoś dodania od siebie, jeśli respondent ma taką potrzebę. Jest to świetny obszar dla ludzi, aby wskazać rzeczy, które może nawet nie myślałeś, aby zapytać, dzieląc się pytaniami, które były niejasne w ankiecie, dając sugestie produktów lub pomysłów.

 

Wypełnij swoją własną ankietę

Kiedy skończysz pisać ankietę, zrób sobie przerwę, a następnie wróć do niej i wypełnij ją samodzielnie. Potraktuj swoją ankietę krytycznie i zdecyduj, czy każde pytanie da Ci informację zwrotną, której potrzebujesz i czy Twój język przekazuje pytanie w sposób, w jaki chciałeś je przekazać. Co najważniejsze, zastanów się, czy jest to ankieta, którą Twoja grupa docelowa będzie w stanie wypełnić.

 

Kontakt z respondentami

Po tym jak respondenci zakończą ankietę, chcesz być w stanie zamknąć proces ankietowania, informując ich o tym, co firma zrobiła z ich cennym wkładem. Zostanie to bardzo docenione przez respondentów i da im poczucie, że Twoja firma naprawdę usłyszała ich głos i podjęła działania. Oznacza to, że respondenci będą bardziej skłonni do odpowiedzi na ankiety w przyszłości i dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Jeśli będziesz pamiętał o tych informacjach podczas projektowania kolejnej ankiety, z pewnością zwiększysz liczbę respondentów i zyskasz cenny wgląd w działalność firmy. Pamiętaj o różnorodności ankiet i działalności wielu firm zajmujących się projektowaniem i realizacją ankiet, jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®.

ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

Biostat. More than statistics.

biuro@biostat.com.pl
Tel.: (+48) 22 12 28 025
Tel. kom.: (+48) 668 300 664

Biuro w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 96
Warszawa 00-807

Badania ankietowe od 4 zł.